Shamrock Rovers - Juventus (EL) 29.07.2010 Kl. 20.45

Her diskuteres kampene Juventus er involvert i. Serie-A, Cup, Coppa Italia, Champions League samt andre turneringer.

Re: Shamrock Rovers - Juventus (EL) 29.07.2010 Kl. 20.45

Innlegg Antonio Conte » 30 Jul 2010 03:50

BuffonElsker skrev:Som sagt, Christer, eg er spesiell.

Yes, my boy. You're are special!

Kjører du liten gul buss til skolen? :P
La Furia Cieca: Uno Dei Grandi Calciatore Di Tutti I Tempi!
Brukerens avatar
Antonio Conte
Il Capo dei Capi!

Favorittspiller: Camoranesi & Conte

Innlegg juventuz_fc » 30 Jul 2010 08:19

Kommer du inn senere og går ut tidligere enn de andre elevene også? :whistle:
Platini once said: Wearing The Juventus shirt makes me feel like a Knight in shining armor, only Turins greats can wear this great armor.
Brukerens avatar
juventuz_fc
Medlem

Favorittspiller: Chiellini Buffon

Innlegg Delpiero107 » 30 Jul 2010 08:24

Herlig med seier! Virker som Del Neris system kan passe Amauri bra.
Juve - La vita mia
Brukerens avatar
Delpiero107
Medlem

Favorittspiller: Del Piero

Innlegg Tore » 30 Jul 2010 09:09

Oops, sorry gutter. Denn kampen gikk dessverre i glemmeboka. :shock:

Scootermekking ble prioritert foran i dag dessverre. Etter det jeg har sett av highlights, virker det som gutta har god kontroll. Shamrock kommer jo bare fram ved et par anledninger. Amauri er hot for øyeblikket, men hvor mange ganger har han ikke vert det i sesongoppkjøringa i løpet av de siste åra? :angel:

Uansett, har troa på at Del Neri kan få det beste ut av det laget han har, og om han gjør det, da kan dette komme til å bli en vill sesong!

:juve:
-Juventus per sempre-
Brukerens avatar
Tore
Medlem

Favorittspiller: Giovinco

Innlegg Birindelli » 30 Jul 2010 11:01

Flott resultat. Det er ikke mer å si om denne kampen.
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli
Brukerens avatar
Birindelli
Capo

Innlegg juventuz_fc » 30 Jul 2010 11:01

Så du kampen? Hva synes du om Amauri da?
Platini once said: Wearing The Juventus shirt makes me feel like a Knight in shining armor, only Turins greats can wear this great armor.
Brukerens avatar
juventuz_fc
Medlem

Favorittspiller: Chiellini Buffon

Innlegg Birindelli » 30 Jul 2010 11:13

veglia19 skrev:Birindelli

Vet at de er på lån med oppsjon på kjøp og om vi benytter oss av oppsjonen er Pepe og Motta alikavel billigere enn Martinez som jeg synst er rart. Selv mener jeg at Pepe og Motta er bedre enn Martinez per dags dato men vi må vel bare vente til sesongen begynner før vi får svar på hvem som gjør det best.

Dersom man kjøper Motta og Pepe vil de koste henholdsvis €5 og €10 millioner. Med tanke på deres prestasjoner i italiensk fotball er det ingenting som tyder på at de skulle være noe dyrere enn Martínez. Sistnevnte kostet det Diego burde kostet.
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli
Brukerens avatar
Birindelli
Capo

Innlegg Mageplask » 30 Jul 2010 15:52

Grei nok kamp,tatt i betraktning at flere av våre spillere er ute av form.

Pepe er en liten hissigpropp..
"Man skal ikke plage andre,man skal være grei og snill,og for øvrig kan man gjøre hva man vil"

PS3-konto: C_Marchisio
Brukerens avatar
Mageplask
A famigghia

Favorittspiller: R.Baggio & Marchisio

Innlegg Birindelli » 01 Aug 2010 14:06

Nei, så ikke kampen. Man spilte mot Shamrock Rovers, det er som å spille treningskamp mot juniorspillerne i klubben. Hører rykter om at Amauri var god, og det var i han oppkjøringen til forrige sesong og sesongen før det. Intet nytt under solen der.

- Alessandro Birindelli
Brukerens avatar
Birindelli
Capo

Innlegg veglia19 » 01 Aug 2010 17:50

Birindelli skrev:Dersom man kjøper Motta og Pepe vil de koste henholdsvis €5 og €10 millioner. Med tanke på deres prestasjoner i italiensk fotball er det ingenting som tyder på at de skulle være noe dyrere enn Martínez. Sistnevnte kostet det Diego burde kostet.

Så du mener mener at en spiller som ikke får være med på landslaget til uruguay er mer verdt enn en spiller som er på det italienske landslaget?
Også Marco Motta er i mine øyner mer verdifull enn Martinez, men det er min mening.

Så la oss konkludere med at vi har ulike meninger om overgangssummen til Martinez. Diskusjonen er ferdig

EDIT: Vet at Martinez har landskamper, så når jeg skrev at han ikke får være med på landslaget tenkte jeg selvfølgelig på vm i Sør-Afrika.
Og så skal det sies at en 27 åring fra Uruguay med 18 landskamper høres ikke ut til å være verdt cirka like mye som en italiensk landslagsspiller med 18 kamper for vårt kjære Italia + en italiensk høyreback med gode muligheter til fremtidig landslagsspill.
Sist endret av veglia19 den 01 Aug 2010 18:21, endret 2 ganger.
My dream is: to raise the World Championship, someday, somehow, wearing the Italian National Football Team shirt, and to win the Champions League playing in Juventus F.C. - Giorgio Chiellini
Brukerens avatar
veglia19
Medlem

Favorittspiller: Chiellini

Innlegg delpiero91 » 01 Aug 2010 18:09

Helt enig i at Pepe og Motta bør koste mer enn Martinez til sammen. Pepe har hatt et par gode sesonger i Udinese og spiller på landslaget. Motta spiller vel på u21 og har a landskamper og er en meget lovende back. Martinez har eg før denne sesongen her aldri hørt, og sjølv om han har hatt en god sesong så bør ikkje prisen hans være over 100 millioner. Han var kanskje for god for Catania, men for dårlig for juve! Og at du birindelli mener at Diego burde ha kosta det samme som han er eg helt uenig i. Diego er så mye mye bedre. Det er min mening :)
delpiero91
Medlem

Favorittspiller: Del piero og Marchisio

Innlegg MomoSissoko » 01 Aug 2010 18:11

Motta har vært kalt opp til A-landslaget to ganger, men fikk ikke sjansen i noen av de og blir stående med 0 landskamper for Italia. :)
Michel Platini
«I began by playing for the biggest club in the Lorraine region, went on to the biggest club in France and ended up with the biggest in the world.»
Brukerens avatar
MomoSissoko
Il Mediano

Favorittspiller: Sissoko & Chiellini

Innlegg delpiero91 » 01 Aug 2010 18:17

Okei. Trudde han hadde 1 eller 2 :)
delpiero91
Medlem

Innlegg MomoSissoko » 01 Aug 2010 18:20

Michel Platini
«I began by playing for the biggest club in the Lorraine region, went on to the biggest club in France and ended up with the biggest in the world.»
Brukerens avatar
MomoSissoko
Il Mediano

Favorittspiller: Sissoko & Chiellini

Innlegg delpiero91 » 01 Aug 2010 18:22

Hehe det har eg merka :) Men hadde ikkje Motta to landskamper under sommer ol 2008?
delpiero91
Medlem

Innlegg veglia19 » 01 Aug 2010 18:23

Ut i fra det bildet der kan hvertfall jeg si at jeg liker brasilianere :D
My dream is: to raise the World Championship, someday, somehow, wearing the Italian National Football Team shirt, and to win the Champions League playing in Juventus F.C. - Giorgio Chiellini
Brukerens avatar
veglia19
Medlem

Favorittspiller: Chiellini

Innlegg Birindelli » 01 Aug 2010 19:14

veglia19 skrev:Så du mener mener at en spiller som ikke får være med på landslaget til uruguay er mer verdt enn en spiller som er på det italienske landslaget?

Nei, ikke generelt, men i tilfellet Martínez og Pepe, så ja. Uruguayaneren har prestert langt bedre enn italieneren det siste året i Serie A. Det betyr mye mer enn en landslagstreners vurdering til en turnering.

Det er en grunn til at Roma ikke ville kjøpe Motta og at Udinese slipper både Motta og Pepe til Juventus, mer eller mindre uten "kamp". Misforstå meg rett, jeg er positiv til begge to, men prestasjonene deres den siste tida betyr at prisen på de to skal være lavere enn prisen på Martínez.

delpiero91 skrev:Helt enig i at Pepe og Motta bør koste mer enn Martinez til sammen. Pepe har hatt et par gode sesonger i Udinese og spiller på landslaget. Motta spiller vel på u21 og har a landskamper og er en meget lovende back. Martinez har eg før denne sesongen her aldri hørt, og sjølv om han har hatt en god sesong så bør ikkje prisen hans være over 100 millioner. Han var kanskje for god for Catania, men for dårlig for juve! Og at du birindelli mener at Diego burde ha kosta det samme som han er eg helt uenig i. Diego er så mye mye bedre. Det er min mening :)

Ikke for å være slem, delpiero91, men at du ikke har hørt om Martínez før han signerte for Juventus diskvalifiserer deg til å ha en mening om hvor god han faktisk er og hva han da bør koste. Det eneste relevante sammenligningsgrunnlaget man har for å sette Diego og Martínez opp mot hverandre er Serie A-sesongen 2009/10. Der er uruguayaneren overlegent best. Om situasjonen er annerledes på FM eller FIFA betyr forsvinnende lite.

Motta er 24 år og har ikke vært tilgjengelig for U-21 spill på over ett år. Han har dog to landskamper fra OL 2008 så får paragrafrytterne krangle om det er fullverdige landslagskamper eller ei.

Angående brasilianere er de sikkert fine folk. Jeg kjenner ingen, men setter pris på opptil flere. Brasilianere har dog, i mine øyne, ingenting i Juventus å gjøre som fotballspillere. Hittil har jeg opplevd fire, og alle har feilet.

- Alessandro Birindelli
Brukerens avatar
Birindelli
Capo

Innlegg Cannavaro » 01 Aug 2010 22:30

Birindelli skrev:Det eneste relevante sammenligningsgrunnlaget man har for å sette Diego og Martínez opp mot hverandre er Serie A-sesongen 2009/10. Der er uruguayaneren overlegent best.

Mener at det ikke er grunnlag i det hele tatt, da dette var førstesesongen til Diego. Som man har sett opp gjennom tidene både i serie a og andre ligaer, så tar det som oftest en god stund før man venner seg til en ny liga og derfor bør man egentlig ikke se på denne sesongen for sammenligninggrunnlag, da det er mange ytre faktorer som spiller inn. Som fotballspiller er Diego en MYE bedre spiller enn det Martínez noensinne kommer til å bli og derfor verdt en god del mer. Selv om jeg er enig i at denne sesongen så var Martínez mer verdt å ha enn Diego, så kan man ikke bedømme en spiller utifra en sesong.
Life is colorful,but i only see BLACK&WHITE.

Forza grande Juve!
Brukerens avatar
Cannavaro
Medlem

Innlegg Birindelli » 01 Aug 2010 23:28

Kontroversielt å si at Diego er en mye bedre fotballspiller enn Martínez noensinne kommer til å bli. Helt i grenseland til å være grenseløst tanketomt faktisk.

Og ja, enig i at det er et dårlig sammenligningsgrunnlag, likevel er det det eneste relevante for Juventus. Og oss.

Det eneste som tilsier at Diego skal være verdt mer enn Martínez er at han er yngre og at han er brasilianer, noe som pleier å gjøre spillere dyrere.

- Alessandro Birindelli
Brukerens avatar
Birindelli
Capo

Innlegg Cannavaro » 02 Aug 2010 02:25

I mine øyne så tror jeg at Martinez begynner å nærme seg toppen av hva han kan prestere, men han har fortsatt til gode å være i nærheten av det nivået Diego har visst at han innehar både på det brasilianske landslaget og Werder Bremen. Og utifra det så er Diego en mye bedre spiller enn det Martinez noensinne kommer til å bli.

Se bare på landskampene de har for sine respektive lag. Martinez: 18 (3), Diego 38 (7). I tillegg så hadde Diego hatt 22 mål på 39 kamper sesongen før vi hentet ham, noe som er et bedre snitt i mål per kamp enn det mange gode spisser kan vise til. I Uefa-cupen samme sesong så scorte han f.eks 4 av 6 mål i kvartfinalen mot Udinese, i tillegg til at han hadde 1 assist der. Hadde mål og målgivende mot AC Milan i 32 delsfinalen der. Scoret og hadde assist utav 3 mål i semi-finalen mot Hamburg. Og dersom han ikke hadde vært utestengt pga gule kort i finalen kunne den fort ha endt annerledes for Werder der. Så jeg mener at prisen vi betalte for ham når vi kjøpte ham var omtrent det han var verdt.
Det at han ikke har slått skikkelig gjennom for oss skyldes i store deler at hele laget har vært katastrofe. Vi så tegn i de første kampene i sesongen om hva han kan utrette dersom laget gjør et lite løp som skaffer ham litt ekstra rom. I tillegg til dette så har jeg sett en liten statestikk som sammenligner Diego med Snejider (som du nok mener er verdt de €24,5 mill. som vi betalte for Diego?), der så man at Diego har gjort det minst like bra som ham i følge statestikkene over serie a. Nå er selvfølgelig ikke statestikkene noe man skal gå utifra, men de påpeker en god del ting, og Sneijder har vært blant verdens beste spillere denne sesongen, mens Diego ikke har vært i nærheten. Men uansett så er ikke førstesesongen (i en ny klubb) det viktigste for å avgjøre hvor god en spiller er. Det er jo bare å se tilbake på Zidane og Platini, husker du førstesesongen de hadde? Begge etablerte seg så som store spillere som formet oss på den tiden de spilte for oss. LIkedan er det med Pavel Nedved, det første halve året han hadde hos oss var ikke særlig bra, men 2 år senere vant ha gullballen. Og for de som mener vi burde selge ham. Hvor mange her kjenner til Henry? Vi brukte ham helt feil, solgte ham og han etablerte seg som en av de største spillerne i sin generasjon.
Life is colorful,but i only see BLACK&WHITE.

Forza grande Juve!
Brukerens avatar
Cannavaro
Medlem

ForrigeNeste

Gå til Kamper

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest